MBDA strategy confirmed

22/03/2010
  • de flag

PR_2010-03-22-2In 2009, MBDA, the European leader and global player in the missile systems sector, received orders valued at euros 2.6 billion, an increase over the total achieved in 2008 (euros 2.3 billion). The order book maintains its high level with a total of euros 12 billion as of 31st December 2009, representing approximately four years of activity for the business. Sales achieved a total of euros 2.6 billion, a slight drop compared to the previous year’s figure of euros 2.7 billion.

Domestic orders amounted to euros 1.27 billion, a total comparable to 2008. Export orders achieved a total of euros 1.33 billion thereby meeting the target set for this aspect of the business, namely that export orders should exceed 50% of the total order intake.

Commenting on these results, Antoine Bouvier, Chief Executive Officer of MBDA, stated: “Looking back on 2009, this was an important year with significant successes and good financial results albeit with some disappointments regarding certain programmes. Our level of order intake is progressing and our strategy of being both the European leader as well as a global player is being confirmed. Remarkable progress has been made in the UK with regard to the collaborative Team CW approach which is providing an example to be followed as far as partnering with our customers is concerned. In Italy and Germany, the MEADS programme has successfully completed Critical Design Reviews (CDR) for all Major End Items. In the export market, a major platform weapons package contract was won. In addition, important partnering agreements were signed in the U.A.E. and Poland. Key programmes such as Mistral, SCALP Naval, Marte, Dual Mode Brimstone and PARS 3 LR are progressing smoothly and to plan. In France, as well as continuing to be a major contributor to the strategic debate on anti-missile defence, MBDA is also intent on being a key player once again in the close combat sector”.

PR_2010-03-22-2MBDA, leader européen et acteur global dans le secteur des systèmes de missiles, a pris 2,6 milliards d’euros de commandes en 2009, en augmentation par rapport à 2008 (2,3 Md€). Le carnet de commandes se maintient à un haut niveau avec un total de 12 milliards d’euros au 31 décembre 2009, soit environ quatre ans d’activité pour l’entreprise. Le chiffre d’affaires se monte à 2,6 milliards d’euros, en légère baisse par rapport à l’année précédente (2,7 Md€).

Les prises de commandes domestiques se sont élevées à 1,27 milliard d’euros, un niveau comparable à celui de 2008, et les commandes à l’exportation ont atteint 1,33 milliard d’euros en dépassant ainsi les 50 % conformément aux prévisions.

Commentant ces résultats, Antoine Bouvier, Chief Executive Officer de MBDA, a déclaré : « 2009 a été une année importante avec des succès de taille et de bonnes performances financières, à mettre en regard de quelques déceptions sur certains programmes. Notre niveau de commandes progresse et notre stratégie d’être à la fois un champion européen et un acteur global se trouve confirmée. Les progrès dans l’approche collaborative de la Team CW au Royaume-Uni sont remarquables et donnent un nouvel exemple à suivre en termes de relation de partenariat avec nos clients. En Italie et en Allemagne, le programme MEADS a passé avec succès sa revue critique de définition (CDR) des sous-systèmes. Un contrat majeur de plate-forme à l’export a été engrangé et nous avons signé des accords de partenariat aux Émirats Arabes Unis et en Pologne. Les programmes (Mistral, MICA, SCALP Naval, Marte, Dual Mode Brimstone et PARS 3 LR) ont progressé à bon rythme. En France, MBDA compte revenir dans le secteur du combat de surface autant que continuer à contribuer au débat stratégique sur la défense antimissile.»

PR_2010-03-22-22009 hat die MBDA, der europäische Marktführer und Global Player im Bereich Lenkflugkörpersysteme, Aufträge im Wert von 2,6 Mrd. Euro erhalten, was einer Steigerung gegenüber dem Vorjahr entspricht (2008: 2,3 Mrd. Euro). Mit 12 Mrd. Euro zum 31. Dezember 2009 bewegt sich der Auftragsbestand weiterhin auf einem hohen Niveau; das Unternehmen ist damit für etwa 4 Jahre ausgelastet. Der Umsatz betrug 2,6 Mrd. Euro, ein leichter Rückgang verglichen mit dem Vorjahreswert von 2,7 Mrd. Euro.

Die Inlandsaufträge beliefen sich auf 1,27 Mrd. Euro und waren damit etwa so hoch wie 2008. Da Exportaufträge im Wert von 1,33 Mrd. Euro zu verzeichnen waren, erreichte die MBDA das gesteckte Ziel, den Exportanteil auf über 50% des gesamten Auftragseingangs  zu steigern Antoine Bouvier, Chief Executive Officer der MBDA, kommentierte die Geschäftszahlen wie folgt: „Der Rückblick auf 2009 zeigt, dass dies ein wichtiges Jahr mit bedeutsamen Erfolgen und guten finanziellen Ergebnissen war, wenngleich es auch von einigen Enttäuschungen bezüglich bestimmter Programme begleitet war. Unser Auftragseingang wächst und wir sehen uns in unserer Strategie bestätigt, europäischer Marktführer wie auch Global Player zu sein. Ein bemerkenswerter Fortschritt ist im Vereinigten Königreich mit dem partnerschaftlichen Ansatz des Teams CW (Team Complex Weapons) gemacht worden, der als Vorbild für enge Zusammenarbeit mit unseren Kunden dient. In Italien und Deutschland hat das MEADS-Programm erfolgreich die Critical Design Reviews (CDRs) auf der Ebene der Major End Items abgeschlossen. Auf dem Exportmarkt haben wir einen wichtigen Vertrag zur Ausrüstung einer bedeutenden Plattform erhalten. Zusätzlich wurden wichtige Partnerschaftsabkommen mit den Vereinigten Arabischen Emiraten und Polen unterzeichnet. Schlüsselprogramme wie MISTRAL, SCALP Naval, MARTE, Dual Mode BRIMSTONE und PARS 3 LR laufen reibungslos und liegen im Plan. In Frankreich trägt die MBDA weiterhin zur strategischen Debatte über Flugkörperabwehr bei und ist fest entschlossen, wieder eine Schlüsselrolle im Bereich Nahkampf einzunehmen.

PR_2010-03-22-2Nel 2009 MBDA, leader europeo e global player nel settore dei sistemi missilistici, ha ricevuto ordini per 2,6 miliardi di Euro, con un aumento sul totale registrato nel 2008 (2,3 miliardi di Euro). Il portfolio ordini mantiene il suo alto livello con un totale di 12 miliardi di Euro al 31 dicembre 2009, che rappresentano all’incirca quattro anni di attività operativa. Le vendite ammontano a un totale di 2,6 miliardi di Euro, in leggera flessione rispetto ai 2,7 miliardi dell’anno precedente.

Gli ordini domestici hanno raggiunto 1,27 miliardi di Euro, cifra paragonabile a quella del 2008. Gli ordini export hanno totalizzato 1,33 miliardi di Euro, raggiungendo dunque l’obiettivo prefissato che prevedeva, per tale settore, il superamento del 50% degli ordini totali.

Commentando questi risultati, Antoine Bouvier, CEO MBDA, ha affermato: “Il 2009, è stato un anno importante, con successi significativi e buoni risultati finanziari, anche se con qualche delusione rispetto ad alcuni programmi. I nostri ordini stanno migliorando e la nostra strategia che ci vuole sia leader del settore in Europa che protagonisti mondiali, si sta dimostrando vincente. Grandi progressi sono stati fatti nel Regno Unito grazie all’approccio cooperativo del Team CW, un esempio da imitare per quel che riguarda la partnership con i nostri clienti. In Italia e in Germania il programma MEADS ha completato con successo la Critical Design Reviews (CDR), per tutti gli elementi principali del programma (Major End Items). Nel settore export ci siamo aggiudicati un contratto per un pacchetto considerevole di armamenti per un’importante piattaforma. Inoltre, abbiamo firmato importanti accordi di partnership negli Emirati Arabi Uniti ed in Polonia. Programmi chiave, come Mistral, SCALP Naval, Marte, Dual Mode Brimstone e PARS 3LR stanno andando avanti senza problemi e nei tempi fissati. In Francia, oltre a continuare a contribuire al dibattito strategico sulla difesa antimissilistica, MBDA vuole essere ancora una volta protagonista nel settore del combattimento ravvicinato”.