MBDA demonstrates VL MICA proficiency against stand-off weapons

15/04/2011
  • de flag

PR_2011-04-15In a scenario representing the protection of a sensitive zone against weapons launched from a secure distance, VL MICA has once again demonstrated the high level of its operational capabilities.

On the 13th April 2011, at the French DGA-Essais Missiles test centre in Biscarosse, South West France, a VL MICA missile launched from a ground based vertical launcher and controlled by a Tactical Operations Centre (TOC) developed by MBDA, intercepted a manoeuvring target flying at medium altitude and at a range greater than 15 km.

The objective of the test firing was to demonstrate the capabilities of the VL MICA system against precision weapons launched from a stand-off range. Organised by MBDA with the support of various DGA (Direction Générale de l’Armement) teams, the test was a natural follow on from the evaluations which have just been concluded by the French Air Force as part of their SALVE (Sol-Air à Lancement VErtical) technical demonstration programme.

The VL MICA was equipped with an active electromagnetic seeker produced by Thales. As in previous evaluations, this firing was carried out using a Conteneur Lanceur Autonome (Autonomous Launch Container) conforming to a standard series production model.

This seventeenth VL MICA firing is yet another demonstration of the reliability, exceptional precision and, most importantly, the high level of operational performance provided by the system.

The four foreign delegations present as observers during the firing were unanimous in underlining the excellent impression made by the VL MICA system which has already received several orders in both its naval and land versions.

PR_2011-04-15Dans un scénario de protection de zone sensible face à des armements tirés à distance de sécurité, le VL MICA démontre une nouvelle fois le haut niveau de ses capacités opérationnelles.

Le 13 avril, au Centre d’essais de la DGA-Essais Missiles, à Biscarosse, un missile VL MICA, tiré depuis un lanceur vertical terrestre et sous le contrôle du Tactical Operations Centre (TOC) développé par MBDA, a intercepté à une distance supérieure à 15 km une cible évoluant à moyenne altitude.

Le but de ce tir était de démontrer les capacités du système d’armes face aux armements de précision tirés à distance de sécurité. Il était organisé par MBDA avec le support des différentes équipes de la DGA (Direction Générale de l’Armement) et constitue la suite naturelle des évaluations qui viennent d’être conclues positivement par l’Armée de l’Air au titre du programme de démonstrateur SALVE (Sol-Air à Lancement VErtical).

Le missile VL MICA était équipé d’un autodirecteur électromagnétique actif produit par la société Thales. Comme les précédents, ce tir a été effectué à partir d’un Conteneur Lanceur Autonome conforme à la définition de série.

Ce dix-septième tir VL MICA démontre la fiabilité, l’excellente précision et, surtout, le haut niveau de performances opérationnelles offerts par ce système.

Les quatre délégations étrangères présentes à cette occasion ont été unanimes à souligner l’excellente impression produite par le système VL MICA qui bénéficie déjà de plusieurs commandes tant dans la configuration navale que dans la version terrestre.

PR_2011-04-15In einem Szenario zum Schutz instabiler Regionen gegen Abstandswaffen beweist der Lenkflugkörper VL MICA erneut das hohe Niveau seiner operativen
Leistungsfähigkeit.

Der Lenkflugkörper VL MICA hat am 13. April auf dem Testgelände von Biscarrosse ein in mittlerer Höhe fliegendes Ziel in einer Entfernung von über 15 km abgefangen.
VL MICA wurde von einem bodengestützten vertikalen Startgerät und unter Kontrolle des von MBDA entwickelten Tactical Operations Centre (TOC) abgeschossen.

Ziel des Schusses war, die Leistungsfähigkeit des Lenkflugkörpersystems VL MICA gegenüber Präzisionsabstandswaffen zu demonstrieren. Der Abschuss wurde von der
MBDA mit Unterstützung verschiedener Teams der französischen Beschaffungsbehörte DGA organisiert. Er stellt eine natürliche Fortsetzung der Bewertungen dar, die die französische Luftwaffe im Rahmen des technischen Demonstrationsprogramms SALVE (Sol-Air à Lancement VErtical) vor kurzem erfolgreich abgeschlossen hat.

Der Lenkflugkörper VL MICA war mit einem von der Firma Thales produzierten aktiven elektromagnetischen Suchkopf ausgestattet. Wie bei vorangegangenen Testschüssen
wurde auch dieser von einem autonomen Startbehälter CLA (Conteneur Lanceur Autonome) durchgeführt, der dem Serienmodell entspricht.

Der 17. Abschuss der VL MICA beweist die Zuverlässigkeit, die hohe Präzision und vor allem die herausragende operative Leistungfähigkeit des Systems. Die vier anwesenden ausländischen Delegationen betonten den ausgezeichneten Eindruck, den das System auf sie gemacht hat. Sowohl in der Marine- als auch in der Bodenversion ist VL MICA bereits Gegenstand zahlreicher Bestellungen.

PR_2011-04-15In uno scenario rappresentante la protezione di unazona sensibile contro armi lanciate a distanza di sicurezza, il sistema VL MICA ha dimostrato ancora una volta l’alto livello delle sue capacità operative.

Il 13 aprile, presso il Poligono sperimentale della DGA francesea Biscarosse, un missile VL MICA, lanciato da un lanciatore verticale terrestre e sotto il controllo del TOC (Tactical Operations Centre) sviluppato da MBDA, ha intercettato a una distanza superiore a 15 km, un bersaglio manovrante a media quota.

Lo scopo del lancio era dimostrare le capacità del sistema contro armi di precisione lanciate a distanza di sicurezza. È stato organizzato da MBDA con il supporto dei diversi staff della DGA (Direzione Generale Armamenti) e costituisce il passo successivo delle valutazioni appena concluse positivamente dall’aeronautica militarefrancese per il programma del dimostratore SALVE (Sol-Air à Lancement VErtical, terra-aria con lancio verticale).

Il missile VL MICA era dotato di un seeker elettromagnetico attivo prodotto dalla società Thales. Come i precedenti, anche questo lancio è stato effettuato da un lanciatore autonomo di serie.

Questo 17° lancio VL MICA dimostra l’affidabilità, l’eccellente precisione e, soprattutto, l’alto livello di prestazioni operative offerte da questo sistema.
Le quattro delegazioni straniere presenti in questa occasione hanno unanimamente sottolineato l’ottima impressione fatta dal sistema VL MICA, che vanta già numerosi ordini sia nella configurazione navale che nella versione terrestre.