First delivery of Taurus KEPD 350 to Spain

22/11/2007
  • de flag

PR_2007-11-22The first two Taurus KEPD 350 have been delivered to the Spanish Air Force to equip its EF-18 fighter aircraft. The missiles have been delivered ahead of schedule by Taurus Systems GmbH, a subsidiary of LFK GmbH, now part of MBDA Deutschland, and Saab Bofors Dynamics of Sweden.

The missiles are undergoing captive flight testing for integration on the EF-18, with the integration activities due for completion in the first quarter of 2008. Spain has ordered a total of 43 missiles.

Germany and Spain have, moreover, declared their intent to integrate Taurus KEPD 350 onto Eurofighter/Typhoon.

The delivery of the first two missiles to Spain represents an important step on the road to certification for Taurus KEPD 350 on the EF-18 aircraft. In Taurus KEPD 350, the Spanish Air Force is receiving the most powerful missile in its category. The missile system will in future support the Spanish Air Force to even better fulfil the challenging tasks it has been entrusted with. Being the first export customer, Spain is of enormous strategic importance to us.” explained Helmut Hederer, Managing Director of Taurus Systems GmbH.

PR_2007-11-22Les deux premiers missiles de croisière Taurus KEPD 350 ont été livrés à l’armée de l’air espagnole pour équiper leur avion de combat EF-18. Ces missiles ont été livrés en avance de phase sur le calendrier par Taurus Systems GmbH, filiale de LFK GmbH (composante de MBDA Deutschland) et par Saab Bofors Dynamics (Suède).

Ces deux missiles serviront à des essais d’emport en en vol destinés à l’intégration sur EF-18, le programme d’intégration devant être mené à bien au premier trimestre 2008.

L’Espagne a commandé en tout 43 de ces missiles. L’Espagne et l’Allemagne ont en outre affirmé leur intention d’intégrer le Taurus KEPD 350 sur l’Eurofighter/Typhoon. « La livraison des deux premiers missiles à l’Espagne représente un pas important sur le chemin de la certification du Taurus KEPD 350 sur EF-18. Avec le Taurus, l’armée de l’air espagnole se voit dotée du missile le plus puissant de sa catégorie. Nous allons désormais assurer notre soutien à l’armée de l’air espagnole pour lui permettre de répondre aux défis qui lui ont été assignés. L’Espagne, en qualité de premier client du Taurus à l’export, est pour nous d’une importance stratégique considérable », a expliqué Helmut Hederer, Managing Director de Taurus Systems GmbH.

PR_2007-11-22Taurus Systems GmbH, ein Tochterunternehmenvon MBDA Deutschland / LFK GmbH und Saab Bofors Dynamics,hat die ersten beiden Taurus KEPD 350 Flugkörper vorzeitig an die spanische Luftwaffe zur Bewaffnung des Kampfflugzeugs EF-18 geliefert.

Die Flugkörper werden im Rahmen der Integrationsarbeiten an der EF-18 für Tragflugversuche eingesetzt. Die Integration wirdvoraussichtlich im ersten Quartal 2008 abgeschlossen. Spanien hat insgesamt 43 Flugkörper bestellt. Deutschland und Spanien haben darüber hinaus ihre Absicht erklärt, Taurus KEPD 350 an den Eurofighter/Typhoon zu integrieren.

Die Lieferung der ersten beiden Flugkörper ist ein wichtiger Schrittzur Zulassung des Taurus an der EF-18. Die spanische Luftwaffe erhält mit Taurus KEPD 350 den leistungsfähigsten Flugkörper seiner Klasse. Das Flugkörpersystem wird dazu beitragen, dass die spanische Luftwaffe die ihr gestellten, herausfordernden Aufgaben in Zukunft noch besser erfüllen kann. Als erster Exportkunde ist Spanien für Taurus strategisch von großer Bedeutung“, sagte Helmut Hederer, Geschäftsführer der Taurus Systems GmbH.

PR_2007-11-22I primi due Taurus KEPD 350 sono stati consegnati all’aeronautica militare spagnola che equipaggerà così i suoi caccia EF-18. I missili sono stati consegnati, in anticipo rispetto alle previsioni, dalla Taurus Systems GmbH, una società filiale di LFK GmbH ora parte di MBDA Deutschland, e dalla svedese Saab Bofors Dynamics.

I missili saranno sottoposti ad una fase di captive test in volo a bordo degli EF-18, e le attività di integrazione saranno completate entro il primo quadrimestre del 2008. La Spagna ha ordinato in totale 43 missili.

Germania e Spagna hanno, inoltre, espresso l’intenzione di integrare il Taurus KEPD 350 sull’Eurofighter/Typhoon.

La consegna dei primi due missili alla Spagna, rappresenta un passo importante nel percorso di certificazione del Taurus KEPD 350 sull’EF-18. Con il Taurus KEPD 350 l’aeronautica spagnola si doterà del più potente missile nella sua categoria. Il nuovo sistema missilistico permetterà all’aeronautica spagnola di raggiungere ancora meglio gli impegnativi traguardi che si è posta per il futuro. In qualità di primo cliente export, inoltre, la Spagna ha per noi un’importanza strategica enorme” ha sottolineato Helmut Hederer, Managing Director of Taurus Systems GmbH.