Antoine Bouvier elected to the council of ASD

22/10/2008

PR_2008-10-22Antoine Bouvier, CEO of MBDA, has been invited to join the Council of ASD (AeroSpace and Defence Industries Association of Europe) following his election during a recent ASD convention held in Paris on 9th and 10th October, 2008.

During the same convention Allan Cook (Chief Executive of Cobham plc) was elected as the new Chairman of the Association.

Antoine Bouvier’s election to the ASD Council comes a few months after MBDA opened its representative office in Brussels which it did to position itself closer to NATO’s European institutions.

Referring to his election, Antoine Bouvier said: “I hope to be able to bring to ASD and thereby the wider industrial community the experience gained by MBDA since its formation seven years ago in establishing and carrying out the international cooperation that is essential for European national sovereignty“.

Located in Brussels, ASD is an association representing the interests of the aeronautics, defence and space industries at a European level. ASD brings together 30 associations from across 20 European countries and represents more than 2,000 companies as well as 80,000 suppliers.

PR_2008-10-22Antoine Bouvier, CEO de MBDA a été élu membre du Conseil de l’ASD (AeroSpace and Defense Industries Association of Europe), le 10 octobre, lors de la convention 2008 de l’ASD qui s’est tenue à Paris les 9 et 10 octobre. Il rejoint au sein de ce conseil les Présidents des plus importantes sociétés de défense et d’aéronautique en Europe.

Au cours de cette même convention, Allan Cook (Cobham) a été élu nouveau Président de cette association.

Cette élection intervient quelques mois après l’ouverture par MBDA d’un bureau de représentation à Bruxelles afin de se rapprocher des institutions Européennes et de l’OTAN.

A propos de son élection, Antoine Bouvier a déclaré : « Je souhaite apporter à l’ASD, et à travers elle, à toute la communauté industrielle, l’expérience acquise par MBDA, depuis sa fondation il y a sept ans, dans la mise en place et la conduite de coopérations internationales essentielles pour la souveraineté des nations européennes ».

Etablie à Bruxelles, AeroSpace and Defense Industries Association of Europe (ASD) est une association représentant les intérêts de l’industrie aéronautique, de défense et spatiale au niveau européen. L’ASD regroupe trente associations réparties dans vingt pays d’Europe, et représente plus de 2000 entreprises ainsi que 80 000 fournisseurs.