MBDA signs two partnership agreements for development projects in Greece

06/02/2024

MBDA signs two partnership agreements for development projects in GreeceMBDA signed two Memorandums of Understanding (MoUs) with Greek companies MILTECH and ALTUS as part of its “R&D Booster” initiative in Greece on 6 February 2024.

MBDA’s “R&D Booster” is a component of the strategic partnership agreement between France and Greece signed in 2021 and aims to develop long-term co-operations in Europe.

Together with MILTECH and ALTUS, MBDA will collaborate on projects to develop systems based on the AKERON MP missile.

The first stage of the partnership with MILTECH concerns the development of an AKERON MP launch kit, which MBDA is now offering on the global market as an option for light automatic turrets fitted with low-calibre guns.

By joining forces with ALTUS, under the second partnership agreement, MBDA is seeking to develop a range of tactical drones equipped with AKERON MP missiles. This co-operation will begin by validating the integration of AKERON MP missiles on ALTUS’s new ATLAS 8 HEAVY LIFTER UAV.

Eric Béranger, CEO of MBDA, said:

“These two new partnership agreements, signed in the framework of the strategic partnership between France and Greece, aim at developing long-term activities with the Hellenic defence industry. They cement the long-lasting relationship that exists between MBDA and Greece. They also demonstrate MBDA’s ability to foster, support and strengthen industrial co-operation in Europe, a value that is at the very core of MBDA’s DNA.”

These development projects complement existing cooperation initiatives in the fields of production, services and R&D. The aim of all of these projects and contracts is to strengthen ties between MBDA and the Hellenic Defence Industrial Base.

MBDA signs two partnership agreements for development projects in GreeceLe 6 février 2024, MBDA a concrétisé son initiative « R&D Booster » en Grèce par la signature d’accords de partenariat (Memorandum of Understanding, MoU) avec les deux sociétés grecques MILTECH et ALTUS.

Ces deux accords s’inscrivent dans le cadre de l’initiative de MBDA, dénommée « R&D Booster », visant à développer des coopérations pérennes en Europe, et qui s’inscrit notamment dans le cadre de l’accord de partenariat stratégique entre la France et la Grèce, signé en 2021.

MBDA va ainsi collaborer avec les deux industriels grecs, MILTECH et ALTUS, sur des projets de développement de systèmes articulés autour du missile AKERON MP.

La première étape du partenariat avec MILTECH porte sur le développement d’un kit de lancement AKERON MP que MBDA propose maintenant sur le marché mondial pour équiper des tourelles automatiques légères dotées de canons de faible calibre.

En s’alliant à ALTUS, objet du deuxième accord, MBDA souhaite construire une offre de drones tactiques équipés de missiles AKERON MP. Cette coopération va débuter par la validation de l’intégration des missiles AKERON MP sur le nouveau drone ATLAS 8 HEAVYLIFTER d’ALTUS.

Éric Béranger, CEO de MBDA, a déclaré :

« La signature de ces deux nouveaux accords, dans le cadre du partenariat stratégique entre la France et la Grèce, vise à développer des activités sur le long terme avec l’industrie Hellénique, et scelle toujours plus la relation privilégiée entre nos deux pays. Elle démontre la capacité de MBDA à renforcer encore la coopération industrielle en Europe, une notion qui réside au cœur même de notre ADN ».

Ces projets de développement complètent des actions de coopération engagées dans les domaines de la production, des services et de la R&D. Ces projets et contrats ont tous pour ambition de renforcer les liens entre MBDA et la BITD grecque.

MBDA signs two partnership agreements for development projects in GreeceIl 6 febbraio 2024, MBDA ha firmato due Memorandum of Understanding (MoU) con le aziende greche MILTECH e ALTUS nel contesto della propria iniziativa “R&D Booster” in Grecia.

L’iniziativa di MBDA chiamata “R&D Booster”, fa parte dell’accordo di partnership strategica tra la Francia e la Grecia firmato nel 2021, con l’obiettivo di sviluppare cooperazioni a lungo termine in Europa.
Insieme a MILTECH e ALTUS, MBDA collaborerà a progetti per lo sviluppo di sistemi basati sul missile AKERON MP.

La prima fase della partnership con MILTECH riguarda lo sviluppo di un kit di lancio per l’AKERON MP, che MBDA sta ora offrendo sul mercato globale come opzione per le torrette automatiche leggere dotate di mitragliatrici di piccolo calibro.

Attraverso il secondo accordo di partnership con ALTUS, MBDA si propone di sviluppare una gamma di droni tattici dotati di missili AKERON MP. Tale cooperazione inizierà con la validazione dell’integrazione dei missili AKERON MP sul nuovo drone ATLAS 8 HEAVY LIFTER di ALTUS.

Eric Béranger, CEO di MBDA, ha dichiarato:

“Questi nuovi accordi di partnership, firmati nell’ambito della partnership strategica tra Francia e Grecia, hanno lo scopo di sviluppare attività a lungo termine con l’industria ellenica. Significa consolidare il rapporto di lunga data che esiste tra la Francia e la Grecia. Dimostra inoltre la capacità di MBDA di alimentare, supportare e rafforzare la cooperazione industriale in Europa, un valore centrale nel DNA di MBDA”.

Tali progetti di sviluppo sono complementari alle iniziative di cooperazione esistenti nei settori della produzione, dei servizi e della Ricerca & Sviluppo. L’obiettivo di questi progetti e contratti è quello di rafforzare il legame tra MBDA e la base industriale della Difesa ellenica.